۱۸ تیر ۱۳۹۹ | 20:16
کد خبر : 14257

ارتقای سهم آرد و فرآورده‌های غلات در سبد صادراتی

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات مربوط به صادرات صنعت آرد و فرآورده‌های غلات خبر داد و هدف از این جلسه را ارتقای سهم این محصولات در سبد صادرات کشور عنوان کرد.

به گزارش برداشت روز، محمود بازاری با اعلام این خبر اظهار داشت: نخستین نشست بررسی مسائل و مشکلات صادرات صنعت آرد و فرآورده‌های غلات با هدف ارتقای سهم این محصولات در سبد صادرات کشور با حضور نمایندگان کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد و تعدادی از بنگاه‌های صادراتی نمونه برگزار شد.

وی افزود: در این نشست موضوعاتی از جمله مشکلات مربوط به تعهدات ارزی صادرکنندگان آرد با عنایت به تامین گندم مورد نیاز از محل ورود موقت، بالا بودن هزینه حمل و نقل دریایی، مشکلات حمل مستقیم و یکسره آرد به بازارهای عراق و افغانستان و اصلاح نحوه دریافت ضمانت‌نامه ورود موقت از صادرکنندگان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان مقرر شد با هماهنگی سازمان توسعه تجارت ایران، بانک مرکزی ج. ا. ایران و کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران نسبت به بررسی و تعیین راهکارهای اجرایی جهت حل و فصل مشکلات تعهدات ارزی صادرکنندگان این صنعت اقدام شود.

لباسکار صنعتی کسا