۰۱ بهمن ۱۳۹۸ | 09:53
کد خبر : 1421

پس از ۹ماه فعالیت /”وپست” از زیان خارج شد

پست بانک پس از ۹ماه فعالیت توانست زیان ۱۸ریالی را به سود ۱۷ریالی تبدیل کند.

پست بانک ایران در صورت های مالی ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ اعلام کرد درآمدهای مشاع بانک به ۱۲هزار و ۵۱۵میلیارد ریال و درآمدهای غیر مشاع به ۲هزار و ۵۹۵میلیارد ریال رسید. همچنین در پایان این دوره درآمدهای “وپست” به مبلغ ۶هزار و ۶۴۸میلیارد ریال بالغ شده است.
این بانک سود خالص دوره مورد گزارش را ۵۴میلیارد و ۸۳۷میلیون ریال و زیان انباشته پایان دوره را ۱۱هزار و ۱۸۷میلیارد ریال اعلام کرده است.
برآورد “وپست” از تغییرات در مانده تسهیلات برای دوره ۳ماهه منتهی به ۱۲۹اسفند۱۳۹۸ به این صورت است که سیاست های بانک در تخصیص منابع در چارچوب ایجاد پرتفوی اعتباری بهینه و همسو با سیاست های کلان اقتصادی کشور است . در این راستا تخصیص منابع به بخشهای صنعتی، تولیدی، کشاورزی ،بازرگانی و خدمات در جهت تامین مالی پروژه ها و سرمایه در گردش متقاضیان تسهیلات صورت می پذیرد.
این بانک در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص فعالیت شرکت اعلام کرد که مدیریت و توسعه منابع انسانی، ارتقای بهره وری، رضایت مشتری، توسعه خدمات خرده بانکداری، توسعه بانکداری الکترونیک، کمک به کاهش مسافرتهای شهری و روستایی و هزینه های مربوط و انضباط مالی و مدیریت نقدینگی از برنامه های مهم است.
از سوی دیگر این بانک به دنبال رعایت دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی از سوی بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار و پیگیری مستمر وصول مطالبات مشکوک الوصول بانک است که این موارد از برنامه های با اهمیت شرکت محسوب می شود.
شایان ذکر است؛ “وپست” اعلام کرد که هرگونه تغییر در دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی از سوی بانک مرکزی بر سود و زیان دوره های آتی بانک اثرگذار خواهدبود. سنا

لباسکار صنعتی کسا