۱۷ تیر ۱۳۹۹ | 20:24
کد خبر : 13962

مجوز هفت پروانه اکتشاف معدنی برای فولاد مبارکه صادر شد

مجوز هفت فقره پروانه اکتشاف با هدف تامین مواد اولیه روز سه شنبه در آیینی با حضور رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان و مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان صادر شد.

به گزارش برداشت روز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در این آیین گفت: پروانه اکتشاف این محدوده ها برای اولین بار در کشور به نام فولاد مبارکه صادر شد تا این شرکت بتواند کارهای اکتشافی را در بخش پلی متال و کانسارهای فلزی انجام دهد.

ایرج موفق اظهارداشت: مقدمات انجام این کار از سال گذشته با توجه به پیگیری های فولاد مبارکه فراهم شد و پهنه ای به وسعت حدود ۱۴ هزار متر مربع در اختیار این شرکت قرار گرفت و هفت پروانه اکتشاف برای نقاط امید بخش صادر شد.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه در این مرحله ۶ ماه فرصت دارد که گزارش اکتشاف های اولیه را به سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان ارائه کند و با قول مساعد مدیرعامل این شرکت مقرر شد که این کار تا چهار ماه آینده انجام شود و مراحل بعدی در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: از سال گذشته تا کنون در تلاشیم تا بتوانیم سنگ آهن مورد نیاز فولاد مبارکه را تامین کنیم و در این زمینه جلسه های متعددی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان قلب تپنده فولاد کشور هستند و باید این اتفاق ویژه خیلی پیش از اینها برای این مجموعه انجام می‌شد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت:با توجه به اختلالاتی که در زنجیره تکمیل مواد معدنی بوجود آمده و بخش معدن به بخش فولاد وارد شده، مشکل در تامین مواد اولیه فولاد شامل کنسانتره آهن، گندله و آهن اسفنجی ایجاد شده و به همین دلیل به سمت تامین مواد مورد نیاز در معدن رفتیم.

حمیدرضا عظیمیان افزود: با درخواست کمک از سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان هفت منطقه به مساحت ۱۴۰ کیلومتر مربع در اختیار ما قرار گرفت و در مهلت قانونی ۶ ماهه نسبت به اکتشافات اولیه  اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در صورتیکه به مناطق امیدبخش و خوبی دست پیدا کردیم این معادن برای ادامه مسیر و بهره برداری در اختیار فولاد مبارکه قرار خواهند گرفت.

عظیمیان با اشاره به توافق خوب دیگر با رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان داشتیم گفت: امیدواریم بتوانیم کارخانه کنسانتره در شمال اصفهان راه اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه می‌تواند سنگ آهن استخراجی، معادن فولاد مبارکه را مورد استفاده قرار دهد و خبر خوبی هم برای معادن کوچک محسوب می‌شود که بتوانند با استفاده از ظرفیت این کنسانتره سازی، سنگ آهن را تحویل دهند و کنسانتره تحویل بگیرند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان اضافه کرد: راه اندازی کارخانه کنسانتره در شمال اصفهان ارزش افزوده‌ای برای معادن کوچک بخش خصوصی بدنبال خواهد داشت.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید

سهم اصفهان در صنعت کشور را ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

لباسکار صنعتی کسا