۱۰ تیر ۱۳۹۹ | 20:00
کد خبر : 13105

پیام دکتر بیات معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو به مناسبت روز ملی صنعت و معدن

حوزه مهم صنعت و معدن در سال گذشته و ماههای آغازین امسال شاهد روزهای پرفراز و نشیبی بوده است . در این میان از حدود پنج ماه گذشته ناگزیر شرایطی ویژه را تجربه می کنیم.

به گزارش برداشت روز، به نقل از ایدرونیوز، بیماری همه گیر کرونا در قامت پدیده ای جهانی با اثرگذاری های عمیق غافلگیر کننده و برهم زننده روال های متعارف اقتصادی و صنعتی در سراسر جهان معادلات مرسوم و پیش بینی شده را به کلی دستخوش تغییرات عموما منفی کرده است.
با پرهیز از بازگویی و تکرار قصه های ادامه دار آثار کرونا آنچه در روز ملی صنعت و معدن امسال شایسته ستایش و نکوداشت ویژه و مضاعف است ، نقش آفرینی پر ارزش واحد های صنعتی و تولیدی ایران زمین در تامین و تولید شبانه روزی نیازهای اساسی کشور عزیزمان در شرایط بحرانی ناشی از تکانه های اضطراب آور روزهای نخست همه گیری کرونا بود.

اهتمام بخش تولید در روزهای سخت کرونایی که البته کماکان هم با پایمردی کامل ادامه دارد در کنار مسئولیت پذیری اجتماعی خیره کننده اصحاب صنعت که بسیاری از آنان با تغییر خطوط کارخانجات خود اقلام ضروری و بهداشتی را تولید کردند و یا کمک های مالی و انساندوستانه را همگام با رزمایش همدلی و کمک مومنانه صورت دادند، نقطه عطف تاریخ اجتماعی صنعت ایران است .

در کنار همگامی صاحبان صنعت از خودگذشتگی کارگران و صنعتگران که دوشادوش جامعه فداکار درمانی و مدافعان سلامت در صف تامین و تولید مایحتاج ضروری و بهداشتی مردم کشورمان حماسه آفریدند، پرده دیگری از این نمایش غرور آمیز و همدلانه بوده و هست .
به جاست که فروتنانه ، صمیمانه ترین و عمیق ترین مراتب تبریک قلبی خود را در روز ملی بزرگداشت صنعت و معدن به همه اصحاب صنعت و معدن که علاوه بر دشوارهای ناشی از جنگ اقتصادی وتحریم های خلاف قواعد بین المللی و یکجانبه امریکا در این ایام بر دشواری های مضاعف شرایط بحرانی کرونا نیز با پایمردی و همت صادقانه فایق آمدند ، ابراز نمایم .

بی تردید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز به عنوان نهاد توسعه ای پیشرو و همگام صنعت در بیش از نیم قرن اخیر در راستای برنامه های کلان چهارگانه وزارت صمت همگام با سایر بخشهای این وزارتخانه در سال جهش تولید با تمام توان خواهد کوشید تا در مسیر تسهیل و فراهم آوری شرایط بهتر برای فعالیت تولیدکنندگان شریف کشورمان پشتیبان شما رزمندگان میدان جهاد اقتصادی باشد.

لباسکار صنعتی کسا