۰۸ تیر ۱۳۹۹ | 20:38
کد خبر : 12827

روز ملی صنعت و معدن، روز تجدید پیمان دولت و ملت با جهادگران عرصه تولید/ پیشرفت کشور مدیون تلاش های غیورمردان پولادین عرصه صنعت و معدن

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در آستانه بیست و چهارمین سالروز ملی صنعت و معدن، گفت: روز ملی صنعت و معدن روز تجدید عهد و پیمان دولت و ملت با جهادگران عرصه تولید کشور است؛ این روز خجسته را به همه تلاشگران، کارآفرینان، مدیران و کارکنان این حوزه تبریک می گویم و از تلاش ستودنی مردان و زنانی که در سنگر جهاد اقتصادی استوارانه، عزت و اقتدار ایران اسلامی را سرلوحه امور خویش قرار داده اند تقدیر و تشکر می کنم.

به گزارش برداشت روز، به نقل از شاتا، افروز بهرامی تصریح کرد: روز ملی صنعت و معدن فرصتی است تا با تبیین و معرفی دستاوردهای صنعتی و معدنی کشور عزیزمان ایران، نقش کلیدی این دو حوزه را در اقتصاد و تحقق اهداف بلندمدت کشور یادآور شویم.

وی ادامه داد: بخش صنعت و معدن عرصه ای است که تلاشهای تحسین برانگیز غیورمردان پولادین، چرخهای موتور پیشرفت کشور را به حرکت درآورده و با عزمی ملی و مدیریتی جهادی به پیش می رود.
بهرامی تاکید کرد: تردیدی نیست که تکیه بر توانمندیهای صنعتی و معدنی و زبدگی و پختگی نیروی انسانی از اساسی ترین عناصر جریان توسعه اقتصادی محسوب می شود.
وی اضافه کرد: مجموعه ذخایر معدنی غنی و قابلیت های صنعتی بالای کشورمان، در کنار نیروی انسانی توانمند، نه تنها به لحاظ کمی و کیفی روند صعودی را در تولید منجر شده، بلکه سهم صادراتی بیشتر و ارزش افزوده بالاتری را نیز برای کشور به ارمغان آورده و جایگاه ایران اسلامی را در منطقه و جهان پایدار و مستحکم کرده است.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران بهره مندی از خلاقیت و ابتکار، شاه کلیدی است که درهای موفقیت و پیشرفت را در برابر عزم راسخ حماسه سازان عرصه صنعت و معدن گشوده و هدایتگر قطار پیشرفت و توسعه در مسیر صحیح آن بوده است.
بهرامی تصریح کرد: بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن مجالی است تا در پرتو منویات مقام معظم رهبری، سیاستهای اقتصاد مقاومتی را چراغ راه خویش قرار داده و با همکاری و همراهی بخش دولتی و خصوصی با عزم ملی و مدیریت جهادی در راستای تحقق شعار “جهش تولید” گام برداریم و در این راه با تدبیر و برنامه ریزی، مکانیزمهای مناسبی را برای استفاده از ظرفیتها در شرایط خاص کشور- که تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار داریم- طراحی و تدوین کنیم و اصلاحات لازم را در حیطه عملکردها، به انجام رسانیم و فراموش نکنیم که راه مقاومت اقتصادی از معبر درایت، تدبیر، عقل و منطق می گذرد و در این مسیر باید حساب شده با تحریم‌های ظالمانه مقابله کرد.
وی گفت: روز صنعت و معدن زمانی است تا ضمن ارج نهادن به تلاشهای بی وقفه و خستگی ناپذیر تلاشگران این عرصه، مسیر خویش را با تأسی از سیاستهای دولت تدبیر و امید برای کسب پیشگامی در تحولات شتابنده بین المللی هموار کنیم و با استعانت از خداوند قادر متعال، آغازگر فصل نوینی باشیم که اعتلای ایران اسلامی و شکوفایی اقتصاد و تجارت از ثمرات شیرین آن باشد.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در پایان بیان کرد: وظیفه خود می‌دانم به نمایندگی از خانواده صندوق ضمانت صادرات ایران روز ملی صنعت و معدن را به همه کارآفرینان، صنعتگران و صادرکنندگان تبریک عرض نموده و بار دیگر آمادگی این مجموعه را برای حمایت همه جانبه از فعالان این حوزه اعلام نمایم.

لباسکار صنعتی کسا