۰۶ تیر ۱۳۹۹ | 20:34
کد خبر : 12502

فرودگاه آبادان در اولویت عمران منطقه آزاد اروند قرار گیرد

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: فرودگاه آبادان جزء زیرساخت‌های قابلیت‌دار اقتصادی در جنوب غرب کشور است که باید در اولویت عمران منطقه قرار گیرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از خبرنگار کن نیوز در حاشیه بازدید سیاوش امیرمکری از فرودگاه آبادان، نشست مشترکی با مدیران سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص پیگیری پروژه های مشترک سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاهها از جمله موضوع پروژه بهسازی ترمینال فعلی و ترمینال ۸ هزار مترمربعی در دفتر مدیریت فرودگاه آبادان تشکیل شد و در این جلسه به تبادل نظر و بررسی و ارائه راهکارهای لازم جهت تسریع در تحویل و تجهیز ملزومات پروژه و ترمینال پرداخته شد. 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها در این جلسه با تاکید بر جایگاه فرودگاه آبادان و توجه و همت شرکت فرودگاهها به تغییر وضعیت ساختاری این فرودگاه گفت: راه اندازی ترمینال ۸ هزار مترمربعی فرودگاه در صورت همکاری و تسریع سازمان منطقه آزاد اروند در برنامه جدی شرکت است.

امیرمکری گفت: با همکاری دو جانبه در ۸ ماهه اخیر پیشرفت خوبی در پروژه ترمینال جدید دیده می شود اما اتمام پروژه همت بیشتری را می طلبد.

وی گفت: فرودگاه آبادان جزء زیرساخت‌های قابلیت‌دار و با ظرفیت ویژه در این منطقه است که باید در اولویت عمران منطقه قرار گیرد.

شمخانی معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به جایگاه ویژه فرودگاه آبادان به عنوان دروازه ورودی منطقه گفت: اتمام پروژه سالن ترمینال فعلی و جدید فرودگاه آبادان در دستور سازمان منطقه آزاد است.

معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: توسعه فرودگاه آبادان و تغییر کالبد ظاهری آن سود غیرمستقیمی در شریان اقتصادی منطقه است.

وی گفت: در حوزه توسعه زیرساخت های توسعه حمل و نقل در فرودگاه آبادان اتفاقات خوبی با راه اندازی ترمینال جدید رخ خواهد داد و همت سازمان نیز در همکاری نسبت به این موضوع است.

 توسعه فرودگاه آبادان برنامه ریزی شده است

سیاوش امیرمکری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور همچنین در بازدید از فرودگاه آبادان، روند پیشرفت پروژه ها در این فرودگاه را رضایت بخش عنوان کرد.

امیرمکری با اشاره به جایگاه مسافران و لزوم ارتقاء سطح خدمات رسانی به آنان گفت: تکریم مسافران و ارائه خدمات بهتر مسافری از جمله برنامه های  اولویت دار سیاست شرکت فرودگاه های کشور است که در جهت حرکت در مسیر این سیاست، برنامه های توسعه و بهسازی ترمینال فعلی و رایزنی جهت اتمام و راه اندازی ترمینال ۸ هزار مترمربعی طراحی و اجرا شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: در صورت همکاری بیشتر منطقه آزاد اروند در خصوص تسریع در اتمام پروژه ترمینال جدید تمام تلاش مان را در جهت افتتاح این پروژه در سال  ۹۹ خواهیم داشت.

همچنین پروانه سهرابی مدیر فرودگاه آبادان در حاشیه این بازدید گزارشی از پروژه های انجام شده و درحال انجام ارائه داد.

وی گفت: در سال ۹۸ بیش از ۸۵۰ هزار مسافر با بیش از ۷ هزار پرواز از فرودگاه آبادان جابه جا شده اند که این بر قابلیت و ظرفیت فرودگاه آبادان تاکید دارد و لزوم توجه بیشتر مسئولین شهری، استانی و کشوری را می طلبد .

وی اضافه کرد: ۸۵۰ هزار مسافر در ترمینال نیمه فعال فرودگاه آبادان تردد داشتند و قطعا راه اندازی ترمینال جدید و خروج از شرایط کرونایی کشور، جهش اساسی در میزان ورود گردشکران به فرودگاه آبادان را نوید می دهد.

سهرابی با اشاره به سیاست‌ها و خط‌مشی توریست‌پذیری شهر آبادان اظهار کرد: شرایط فیزیکی، ساختار ظاهری و امکانات فرودگاه آبادان باید با سیاست جذب گردشگر هم سو باشد که با همکاری شرکت فرودگاهها در ۸ ماهه اخیر برنامه ریزی و اقدامات موثری انجام شد.

گفتنی است؛ در حاشیه بازدید رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و هیات همراه  از پروژه ها، طرح های انجام شده و در حال انجام از جمله از ترمینال جدید، ترمینال فعلی، ساختمان تاسیسات و فنی و واحدهای عملیاتی و پروژه سر درب ورودی فرودگاه، بلواری ورودی بازدید بعمل آمد و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت و روند اجرای طرح ها و پروژه ها قرار گرفت و در خصوص پروژه های ترمینال کارگو و گازرسانی به ترمینال فعلی و جدید بررسی های لازم صورت گرفت.

یادآور می شود؛ صفایی معاونت عملیات فرودگاهی، امیرانی معاونت عملیات هوانودری و وفایی مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی و گلیج مدیرکل پدافند غیرعامل در این سفر، مدیرعامل شرکت فرودگاهها را همراهی کردند و از واحدهای مرتبط با حوزه فعالیت بازدید و با کارکنان گفتگو کردند.

لباسکار صنعتی کسا