۰۳ تیر ۱۳۹۹ | 20:45
کد خبر : 12194

بانک کشاورزی اعلام کرد; سهم ۲۰ هزار میلیارد ریالی در تولید محصولات گلخانه ای

برای افزایش چهار هزار و ۵۰۰ هکتاری سطح زیر کشت گلخانه‌ها برنامه ریزی شده و پیش بینی می شود امسال سه میلیون تن محصولات گلخانه ای تولید شود.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در سال ۹۸ تعداد ۲۱۲۰ فقره طرح واجد شرایط با مساحت ۱۴۴۳ هکتار توسط بانک کشاورزی مصوب و عقد قرارداد شد . پیش بینی می شودمیزان اشتغال حاصله ۱۴۴۳۰ نفرباشد.در سال۱۳۹۸ مبلغ ۳۲۹۲۴ میلیارد ریال برای طرح های مصوب و عقد قرارداد شده تامین مالی شد که از این میزان، برای احداث و توسعه ۱۴۰۰ واحد گلخانه با مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار ، ۲۰۱۷۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و الباقی نیز در حال پرداخت است.

شایان ذکر است با توجه به اهمیت توسعه گلخانه‏ ها و لزوم حمایت از این گونه طرح ها در کشورو با توجه به شرایط اقلیمی و مزایای کشت گلخانه ‏ای، حمایت از توسعه این طرح ها درسال ۱۳۹۸در اولویت برنامه های بانک کشاورزی قرارداشت و سهم قابل توجهی از اعتبارات این بانک را نیز به خود اختصاص داد وبه تبع آن، نقش این بانک را در افزایش تولید محصولات گلخانه ای بسیار مهم و پررنگ کرد.

خاطر نشان می شود،این اولویت به قوت خود باقی است وبانک کشاورزی در برنامه سال۱۳۹۹ خود وپیرو سیاست های دولت و وزارت جهاد کشاورزی ،منابع چشمگیری را برای پرداخت تسهیلات به کشت گلخانه ای وحمایت از توسعه چنین طرح هایی اختصاص داده است.

لباسکار صنعتی کسا