۱۴ دی ۱۳۹۸ | 14:42
کد خبر : 1210

تصویب ۱۰۰۰ هکتار طرح گلخانه ای با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۳۹۸

بیش از ۱۰۰۰ هکتار طرح گلخانه ای با حمایت و مشارکت بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا کنون به مرحله تصویب و عقد قرار داد رسیده است .
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دی ماه ، بیش از ۱۴۳۰ فقره طرح کشت گلخانه ای جمعا به مساحت ۱۰۴۹ هکتار برای دریافت ۲۵۰۵۷ میلیارد ریال تسهیلات توسط این بانک تصویب و به مرحله عقد قرار داد رسیده است .
این گزارش می افزاید: بانک کشاورزی در زمینه تصویب طر ح های گلخانه ای و جذب اعتبار تخصیصی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال گذشته ، رشدی چشمگیر و عملکردی بیش از دو برابر داشته است به طوری که در مقطع مشابه سال ۱۳۹۷ ، جمعا ۶۲۸ فقره طرح گلخانه ای به مساحت ۴۵۴ هکتار برای دریافت ۵۶۳۷ میلیارد ریال تسهیلات توسط این بانک تصویب و عقد قرار داد شد ه است.بر اساس این گزارش، تعداد طرح های گلخانه ای مصوب و عقد قرار داد شده توسط بانک کشاورزی در پایان سال ۱۳۹۶ نیز ۵۰۸ فقره جمعا به مساحت ۹۷۹ هکتار بوده است.
شایان ذکر است پرداخت تسهیلات گلخانه ای برای توسعه کشت های گلخانه ای در کشور با هدف استفاده بهینه از منابع آب ، خاک و انرژی ، کنترل شرایط کشت و غلبه بر محدودیت های اقلیمی در دستور کار بانک کشاورزی قرار دارد و از اولویت های اعتباری این بانک در راستای رونق تولید و تامین امنیت غذایی کشور است.

لباسکار صنعتی کسا