۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | 21:05
کد خبر : 11565

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در بازدید از گروه مپنا: توسعه برقی‌سازی ناوگان خودرویی نقش مهمی در مدیریت مصرف سوخت دارد

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در بازدید از گروه مپنا گفت: اجرایی شدن پروژه توسعه برقی‌سازی ناوگان خودرویی کشور نقش مهمی درمدیریت مصرف سوخت دارد.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه ملی، اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی روز یکشنبه از کارخانجات گروه مپنا در استان البرز بازدید کردند.

در این بازدید که عباس علی‌آبادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل گروه مپنا و جمعی از مدیران ارشد این گروه صنعتی، دکتر مرتضی شهیدزاده، رییس هیات عامل صندوق و اعضای هیات عامل را همراهی می کردند، شرکت های مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)، مهندسی و ساخت پره توربین مپنا (پرتو)، موادکاران، و مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) میزبان بازدید کنندگان بودند.
مدیرعامل مپنا ضمن معرفی ظرفیت های این مجموعه صنعتی در عرصه‌های ساخت تجهیزات کلیدی، اجرای پروژه، سرمایه گذاری، بهره‌برداری و همچنین تاکید بر توانمندی های صادراتی مپنا، خواستار توجه صندوق توسعه ملی به این ظرفیت ها به منظور توسعه زیرساخت های حیاتی کشور و نیز گسترش امکان صدور خدمات فنی و مهندسی به بازارهای منطقه ای شد.
علی آبادی با اشاره به امکان توسعه زیرساخت مورد نیاز کشور برای تولید انبوه خودرو برقی گفت:تلاش های وسیعی برای توسعه بومی فناوری‌های مورد نیاز در این عرصه در گروه مپنا به انجام رسیده است و ما آمادگی داریم تا در صورت رفع موانع و تامین منابع مالی مورد نیاز، این پروژه بزرگ ملی را در سطح کشور اجرایی کنیم.
رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز در پایان،با ابراز خرسندی از وجود چنین پتانسیل بزرگی در صنعت کشور، وجود نیروی انسانی ماهر، جوان و دانشمند را از جمله نقاط قوت گروه مپنا برشمرد که می توانند نیازهای کشور را با بکارگیری دانش فنی، طراحی نموده و به مرحله تولید انبوه برسانند.
وی در ادامه افزود: با وجود تجربه مشاهده صنایع و پروژه های مختلف کشور از نزدیک، تا این اندازه تحت تاثیر مجموعه‌ای واقع نشده بود و دلیل آن این است که در مپنا فکر به محصول تبدیل می شود.
دکتر شهیدزاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بازدید چند سال پیش از گروه مپنا،یادآور این جمله ایشان شد که “علم، عزم راسخ، هنر” و جدیت درفعالیت‌های مپنا متبلور است.
رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در ادامه ابراز امیدواری کرد: بتوان با استفاده از ظرفیت‌های موجود قانونی کشور به پیشبرد برنامه های توسعه گروه مپنا کمک کرد. وی به عنوان نمونه، به توسعه برقی‌سازی ناوگان خودرویی کشور اشاره کرد و گفت این پروژه در صورت اجرایی شدن می‌تواند نقش مهمی در اصول بهینه سازی مصرف منابع سوخت کشور ایفا کند.

لباسکار صنعتی کسا