۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | 19:46
کد خبر : 11276

اجرای مرحله پنجم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بانک توسعه تعاون

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون از حضور بانک توسعه تعاون در مرحله پنجم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری خبر داد.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون اظهار داشت: برنامه‌های راهبردی دولت مبتنی بر تحقق اهداف اجتماعی و افزایش سطح اشتغال در میان اقشار گوناگون جامعه می‌باشد. وی افزود: برنامه‌های اشتغال‌زایی در مناطق کم برخوردار جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی دولت داشته است و طرح‌های مهمی در این حوزه‌ها به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به سابقه اجرای طرح اشتغال فراگیر و موضوع تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به‌عنوان طرح‌های ملی و اشتغال آفرین در سطح اجتماع همچنین گفت: قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری شهریورماه ۱۳۹۶ در مجلس شورای اسلامی مصوب گردیده و آیین‌نامه اجرایی آن در آبان همان سال به دستگاه‌های مسئول ابلاغ گردیده است. وی افزود: این قانون با راهبری دستگاه‌های اقتصادی دولت به‌ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه‌وبودجه کشور، صندوق توسعه ملی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و همکاری سایر دستگاه‌های بخشی طی چهار مرحله به اجرا درآمده است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون از اواخر سال ۱۳۹۶ به‌عنوان یکی از چهار بانک‌های عامل این طرح همواره در پیشبرد سریع مراحل اجرایی طرح، پیشگام بوده است و این پروژه طی چهار مرحله انجام‌شده که بالغ‌بر ۲۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان و تعاونگران مستقر در استان‌های سراسر کشور پرداخت‌نموده است. فتاحی همچنین گفت: با اجرای مرحله پنجم طرح، میزان پرداختی بانک توسعه تعاون در این طرح به ۴۰ هزار میلیارد ریال بالغ خواهد گردید.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه خاطرنشان کرد: کارگروه اشتغال هر استان متولی بررسی و معرفی پرونده‌های تسهیلاتی طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مؤسسات عامل می‌باشد، و بانک توسعه تعاون حداکثر تعامل را با این کارگروه‌های استانی در جهت تسریع در بررسی، کارشناسی و پرداخت تسهیلات برقرار می‌کند.

لباسکار صنعتی کسا