۰۳ دی ۱۳۹۸ | 06:51
کد خبر : 1105

توانمندسازی افراد تحت تکفل سازمان های حمایتی با تسهیلات بانک ملی ایران

بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بیش از ۱۷ هزار فقره تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی به افراد تحت تکفل سازمان های حمایتی و صاحبان مشاغل مورد حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت کرده است.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک به منظور توان بخشی اقشار ضعیف و گروه های هدف سازمان های حمایتی، در هشت ماه ابتدای امسال ۱۷ هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و صاحبان مشاغل مورد حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تخصیص داده است.
بر این اساس سهم تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی بانک ملی ایران بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۳۶ فقره به ارزش سه هزار و ۶۷۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال و تسهیلات خوداشتغالی بهزیستی بالغ بر سه هزار و ۶۰۸ فقره به ارزش یک هزار و ۶۳ میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال بوده است.
همچنین این بانک، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به سازمان های حمایتی را نیز در دستور کار خود قرار داده که بر این اساس در مدت مذکور، ۱۰۸ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال از این تسهیلات به کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۴۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به سازمان بهزیستی پرداخت شده است.طی این مدت ۱۲۳ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال نیز تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی به بنیاد شهید تخصیص داده شده است.پرداخت دو هزار و ۱۲ فقره تسهیلات مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارزش ۲۲۷ میلیارد و ۱۲۴ میلیون ریال از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در راستای حمایت از بازار کسب و کار کشور بوده است.
بانک ملی ایران در سال گذشته نیز با رویکرد حمایت از بازار اشتغال ۴۱ هزار و ۲۳۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و بالغ بر ۲۴ هزار و ۹۲۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی تخصیص داده است.

لباسکار صنعتی کسا