۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | 20:54
کد خبر : 10788

با نرخ ۱۶ درصد؛ بانک مسکن ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق رهنی منتشر می‌کند

بزودی اوراق رهنی با نرخ ۱۶ درصد در بازار فرابورس منتشر می‌شود.

به گزارش برداشت روز به نقل از صدا و سیما، محسن فاضلیان عضو هیئت مدیره بانک مسکن درباره انتشار اوراق رهنی ازجانب بانک مسکن گفت: اولین اوراق رهنی بانک مسکن در سال ۹۴-۹۵ با مجوز بانک مرکزی به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال منتشر و در طی ۲ سال نیز به اتمام رسید.

وی افزود: در مرحله جدید نیز بانک مسکن تصمیم گرفت تا ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق رهنی با نرخ ۱۶ درصد با ضمانت بانک مسکن منتشر کند و بانک این مبلغ را صرف اعطای تسهیلات فروش اقساطی به مشتریان خود می‌کند.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری در این اوراق به علاقمند به بخش مسکن که به بازار سرمایه توجه می‌کنند توصیه می‌شود، زیرا به لحاظ نرخ، رتبه اعتباری و تضمین بانک مسکن دارای اهمیت است و به ساختار منابع بانکی و به جهش تولید در بخش مسکن کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای انتشار اوراق رهنی نیاز به دو مجوز است، افزود: موافقت اصولی از سازمان بورس دریافت شده است و با توجه به اهمیت این موضوع اقدامات دریافت مجوز تاییدیه از سازمان بورس، سازمان حسابرسی و بانک مرکزی صورت گرفته است و بعد از تایید و رفع اشکالات، ظرف یک تا دو ماه آینده اوراق منتشر می‌شود.

وی تصریح کرد: این اوراق رهنی به پشتوانه حدوداً هزار و صد میلیارد تومان تسهیلات فروش اقساطی بانک مسکن است که نقدینگی قابل توجهی را برای بانک مسکن به دنبال خواهد داشت.

لباسکار صنعتی کسا