۲۹ آذر ۱۳۹۸ | 14:15
کد خبر : 1074

وزیر صنعت/ حفظ تولید مبتنی بر توسعه صادرات مهمترین ماموریت امروز ماست

اکنون صادرات برای ما انتخاب نیست بلکه ضرورت است و پیشران تولید و رونق تولید این مهم بوده و از این رو اکنون رونق تولید هم مبتنی بر توسعه صادرات صورت می‌گیرد که مهمترین ماموریت امروز ماست.

رضا رحمانی ، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنج‌شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به بازدید از واحدهای تعطیل و واحدهای نمونه اصفهان افزود: خوشبختانه واحدهای در حال فعالیت قطع وابستگی کردند و بیش از پیش به تولید فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند حفظ تولید و اشتغال جهاد است، تصریح کرد: در این راستا حفظ تولید موجود نوعی پیروزی است چه برسد به اینکه دانش و تکنولوژی در این راستا راه پیدا کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت به پیگیری مشکلات و مسائل تولیدکنندگان و صنعت‌گران اشاره و بیان کرد: در هشت ماه سال جاری کالاهای منتخب و عمده دو سوم افزایش داشته است.
به گفته وی صادرات کشور از نظر وزنی ۱۷ درصد افزایش داشته است.
رحمانی با اشاره اینکه برای صادرات اقدامات ویژه صورت گرفت، گفت: امروز یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ما این است که بعد از حفظ وضع موجود و تولید باید توسعه صادرات را مدنظر قرار دهیم زیرا نباید به تولید آسیبی وارد شود.
وی اضافه کرد: در راستای توسعه صادرات باید اقدامات ترویجی و زیربنایی صورت بگیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: امسال برای صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور جلوگیری از آسیب‌های صادراتی در لایحه بودجه به پیشنهاد بنده و تصویب ۲۰۰ میلیون دلار کردیم.
رحمانی خاطرنشان کرد: اکنون ذیل توسعه صادرات کشورهای همسایه قرار گرفته است زیرا کشورهای همسایه برای ما فرصت است.
وی اضافه کرد: ۱۵ کشور همسایه داریم که در سال گذشته ۲۴ میلیارد دلار صادرات صورت گرفته و سهم وارداتی ما به کشورهای همسایه ۲ درصد است که تلاش می‌کنیم تا سال ۱۴۰۰ این سهم را به چهار درصد برسانیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ظرفیت صادراتی ما به کشورهای همسایه با امکانات امروز ۱۰۰ میلیارد دلار است.
از ۵۹ صادرکننده نمونه استانی و ۲ صادر کننده ملی در آیین تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان اصفهان با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت تجلیل شد.
همچنین در این آیین از اولین شتاب دهنده صادراتی کشور رونمایی شد.وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه در سفر یک روزه به اصفهان از تعدادی شرکت‌های شهرک صنعتی جی و رازی شهرستان شهرضا بازدید کرد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین وگذاریو کشور بشمار می‌آید.ایرنا

لباسکار صنعتی کسا