۲۹ آذر ۱۳۹۸ | 13:54
کد خبر : 1070

بازارها آخرین هفته پاییز را چطور گذراندند؟ کاهش ۵۰ تومانی دلار و ۱۳۹ هزار تومانی قیمت نیم‌سکه

این هفته قیمت دلار ۵۰ تومان، نیم‌سکه ۱۳۹ هزار تومان و ربع سکه ۸۰ هزار تومان کاهش یافت.

دلار این هفته با ۵۰ تومان کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته، با قیمت ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان به معاملات پایان داد. یورو نیز با ۴۰ تومان کاهش قیمت، ۱۴ هزار و ۱۵۰ تومان شد.
البته دلار در بازار تهران روز پنجشنبه با نرخ ۱۲ هزار و۹۰۰ تومان فروخته می‌شد.
سکه امامی این هفته نسبت به هفته گذشته ۳۱ هزار تومان گران شد. در روز پنجشنبه هر سکه امامی به قیمت ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان معامله شد.
اما سکه بهار آزادی حدود ۶ هزار تومان نسبت به هفته پیش ارزان شد و به قیمت ۴ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان رسید.

نیم سکه نسبت به هفته گذشته، ۱۳۹ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۲ میلیون و ۳۲۹هزار تومان به فروش رسید. ربع سکه نیز با ۸۰ هزار تومان کاهش، یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان شد.
بر خلاف روند بازار سکه، بازار طلا این هفته شاهد افزایش قیمت بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۷ هزار تومان نسبت به هفته گذشته گران شد و به قیمت ۴۵۶ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.
هر گرم طلای ۲۴ هیار نیز در آخرین روز معاملات هفته، ۶۰۸ هزار و ۶۰۰ تومان فروخته شد.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۷ آذر ماه) به عدد ۳۵۰ هزار و ۳۲۲ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود سه درصد رشد داشت.

در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس ۱۰ هزار و ۹۳۳ واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۰ آذر ماه) با عدد ۳۳۹ هزار و ۳۸۶ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۲۰ آذر ماه) به عدد ۳۵۰ هزار و ۳۲۲ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۴۰۰ هزار و ۵۶۷ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۴۱۵ هزار و ۷۹۵ واحد رسید و افزایش ۱۵ هزار و ۲۲۸ واحدی را رقم زد.

لباسکار صنعتی کسا